pátek 2. listopadu 2012

Vepřový "rozlítaní" ptáčci:-)

Dnes tu mám zas jeden recept na hlavní jídlo...u nás jsou oblíbení španělští ptáčci, nicméně a) hovězí je docela drahé maso, b) ne vždy je čas a chuť se motat se závitky...takže z toho někdy vychází různé obměny na všelijaké omáčky alá frankfurtská, znojemská,...kombinované s "co dům dal":-). Tentokrát u nás byl pokrm z plátků vepřové kotlety...krom té jsem využila ještě kousek dobré anglické slaniny, cibuli, na kolečka nakrájenou mrkev, uvařená vajíčka, nakládané okurky.

Základ je osmahnout nadrobno nakrájenou slaninu a pokrájenou cibulku, na tom pak opražit maso, zalít vodou a nechat dusit. Dochutila jsem jen kmínem a trochou soli. Nepočítat s tím, že vařím i pro Fífu, přidám ještě hořčici a pepř:-).  Průběžně pak přidávat ostatní suroviny podle toho, jak dlouho potřebují dusit do změknutí...tzn. poměrně brzy jsem přidala kolečka očištěné mrkve, až ke konci pak uvařená pokrájená vajíčka a nakrájené nakládané okurky. Na závěr po změknutí všech surovin jsem zahustila trochou mouky rozmíchanou ve vodě a podávali jsme s knedlíkem (doma došla rýže, kterou jsem k tomu plánovala původně:-)).
Chutnalo i Fífovi

8 komentářů:

  1. Ahoj Peťo, moc Tě zdravím. Tak tohle jídlo také často dělávám. Akorát mu říkáme rozstřelený ptáček. Je to rychlovka a hlavně moc dobrá.

    OdpovědětVymazat
  2. Peti,taky ráda toto vařím,stejný název máme i my,na Filípkovi,je vidět,že mu chutná všechno.Mějte se všichni fajn.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Petí!
    Jůůů, voní to až k nám. :-) :-D A musím se smát, jak si Filípek drží knedlík - no co kdyby jsi mu ho chtěla sníst! :-DDDD
    Petí, měj se náramně. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá dobře...vyzkouším :) Hezký večer. Monika

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Péťo, Filípek je jako vždy kouzelný. Kde jsou ty časy, když chtěl pouze mlíčko od tebe. :-))

    OdpovědětVymazat
  6. AHOJ Petruš!!!!
    Tak u nás frčí podobné mňamky také.Klasické ptáčky z hovězího masa dělám opravdu jenom vyjímečně.Většinou je dělám z vepřového masa a tyhle plátky jsou taky moc fajn.Tu hořčici my si tam teda dát můžem,takže obaluju plátky v mouce a hořčici před osmahnutíma a pak přidávám hořčici i do mouky při zahušťování omáčky

    OdpovědětVymazat
  7. Na Fifovi je videt ze pozna co je dobre.Jeste dobre ze ma maminku ktera dobre vari.

    OdpovědětVymazat
  8. Vidíš Peti, jak jsem stará, tohle mě nenapadlo, motám se vždycky se závitky, ale tohle je vlastně to stejné, jen to nedá tolik práce. Musím zkusit udělat.

    OdpovědětVymazat