pátek 9. listopadu 2012

Roláda

Dnes opět recept, tentokrát na něco sladkého "na zub" - piškotová roláda s meruňkovou marmeládou a marcipánem:-)

Příprava rolády je jednoduchá, dodnes nechápu, proč jsem se jí tak moc a tak dlouho bála...Dělám z pěti vajíček...z bílků a malinko soli ušlehat hustý sníh, pět žloutků vyšlehat s pěti lžícemi moučkového cukru do pěny, přidat pět lžic polohrubé mouky s trochou kypřícího prášku a nakonec opatrně vmíchat sníh z bílků...toto těsto pak rozetřít na plech s pečícím papírem a upéct při 180stupních asi 10minut...po vytažení smotat těsto i s papírem a nechat vychladnout...no a pak už jen naplnit...já tentokrát použila meruňkovou domácí marmeládu a jako bonus jsem přidala ještě vyválený plát marcipánu. A zamotat, přičemž stahujeme i ten pečící papír a je hotovo:-)

10 komentářů:

  1. Jůůůůů!!!!!! Mňaaaaaam!!!!! Bože, jak já miluji piškotové rolády (samozřejmě s rozumem) a jak miluji marcipán (ten i s nerozumem). :-) Roláda vypadá báječně a určitě bych se nespletla, kdybych napsala, že BYLA dobrá - neb už z ní určitě nezůstal ani drobek. :-) Věřím, že se po ní zaprášilo. Petí, recept opisuji a prostě MUSÍME si jí také udělat. :-)

    Přeji krásný zbytek dne. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Petruš....krásně jsme se shodly.My máme taky roládu.Před chvilkou jsem ji dodělala a kousek ochutnala a je moc dobrá.Postup teda malilinkonko jiný,než tvůj,plňka také...my máme pomerančovou marmošku a pak čokokrém.Nechám v lednici tuhnout do zítra a pak se do ní pustíme.Taky netuším,proč nedělám roládu častěji!
    Tak ať vám chutná!

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Péťo, roládu máš moc pěknou a určitě i výbornou. :-D

    OdpovědětVymazat
  4. Také tuto roládu dělávám,je rychlá a moc dobrá:-)Hezkou sobotu

    OdpovědětVymazat
  5. To vypada chutne, hned bych si kousla a nebo dvakrat.

    OdpovědětVymazat
  6. Taky jsem se rolád léta bála...
    Ta tvoje vypadá úžasně!
    hezkou sobotu, Peti.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Roládu jsem zatím dělala jen jednou. Z klasického piškotového těsta. Ta tvoje vypadá ještě jednodušeji. Jenže kdybych takovou dobrotu dělala častěji, tak bychom asi brzo praskli. I tak skoro všichni bojujeme s váhou.

    OdpovědětVymazat
  8. AhojPeťo, roláda vypadá moc pěkně!!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Krásná roláda! :-) taky jsem se rolád bála, a taky nevím proč. Tak jednoduché. Nevím, proč je nedělám častěji. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Peťul, a já naopak úplně chápu, proč ses rolády tak bála, bojím se jí totiž také! :-D Zkoušela jsem jí už dvakrát, ale pokaždé popraskala a nešla stočit... Nejspíš jsem ji nechala v troubě moc dlouho... Chce to čas, než člověk dostane ten správný grif :-D
    Já rolády miluju an všechny způsoby :-)

    OdpovědětVymazat