sobota 3. listopadu 2012

A ke stolu...!

Pamatujete ještě na moje stížnosti, že Fík nechce jíst a pořád jen a jen kojíme? Fífa se nám nakonec docela pěkně rozjedl...Jen prostě odmítá jíst miminkovskou stravu (kašičky, přesnídávky,..), ale musí mít normálně kusy jídla - a to stejného jako my ostatní (typický příklad proběhl minulý víkend u našich...v sobotu jsme měli domácí jehněčí pečeni s brambory - to mu moc chutnalo...protože maso ještě zbylo a na neděli byly v plánu řízky, dala jsem mu v neděli znovu to jehněčí...a on to pěkně dlabal, než jsme donesli na stůl oběd i pro ostatní a on uviděl ty řízky...v tu ráno o jehněčím ani zdání a jen ukazoval na řízky a povykoval, až dostal taky kus krůtího řízečku - od Lukáška:-)). Takže jsem rezignovala na míchání kašiček, rozpouštění umělého mléka...(ale kojit se, to mu jde pořád, hlavně v noci o to jeví velmi intenzivní zájem:-D) a zkrátka dostává s námi "chlapské" jídlo...Nejvíc mě pobaví, když ráno nachystám snídaní a jdu z kuchyně do obýváku, on se popelí někde kolem mě...zavelím "ke stolu!" a on z té kuchyně už maže přes pokojíček do obýváku, tam si stoupne ke své židličce a hejká, ať ho vysadím nahoru:-D. No a nebo v poslední době pomáhá velký brácha a ke stolu odchází kluci spolu...takhle:

Lukášek zvládá odvést ke stolu nejen bráchu, ale odnáší si i svou snídani...
 Dneska máme chleba s máslem a domácí meruňkovou marmeládou (oba kluci zbaští každý celý svůj krajíc:-)). Tady si Fífa drží lahvičku s kapičkama s vitaminem D, který ještě stále dostává - každý ráno na snídani na jedno sousto kapneme vitamin a on si pak s lahvičkou (už zavřenou) hraje, "kape" si na další kousky chleba další kapičky...
 A tady Lukášek se svou porcí...
 A Fífa s chlebem "na andělíčky", kteří pěkně lítají do papulky...
 Po vydatné snídani pln síly se pouští do zkoumání všeho...teď v poslední době si oblíbil závěs mezi obývákem a ložnicí a dost u něj divočí...ačkoli stále samostatně převážně nechodí:-), i jen ten závěs mu stačí na podržení rovnováhy a ťapká si s ním...
 Docela často se mu zadaří se do závěsu zamotat...
 V pozadí je vidět balík plen, je tam jako "airbag" kolem nohy postele právě pro případ, že by se Fífa zamotal a říznul sebou na zem, tak ať to má vypolstrovaný a ne tvrdý dřevěný rám postele:-)

 Malý rarášek:-)

A ještě tu mám na závěr opět jedno video, které jsem přidala na youtube (začalo mě totiž bavit kluky točit, sice jen na foťák, ale i to stačí:-)...takže tady odkaz na oblíbenou hru na honěnou: http://www.youtube.com/watch?v=vMwLjGrH_g4

7 komentářů:

  1. Fukčarinka - Peťo hlásím se u stolu sedím, pochutnala jsem si vizuálně na ptáčcích a jako zákusek bodl chléb s meruˇkovou marmeládou. Já ani nepíšu co jí a jak jí náš Ondrášek. Těžko mě bylo, oči jsem vyvalovala a vyvaluji stále co vše jí. Bože jak já byla akorátní co mimi smí a co ne. Vidím i u tebe, že děti prospívají a jsouc při chuti baští vše. Já tu měla dnes Kubu s Míšou a ti jedli jak dřevorubci, tak jsem spokojená babi. Tak fajn ať všem chutná.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Petí!
    Tak jsem se hned podívala na video! Je super! A Lukášek má takový krásňoučký hlásek. :-)
    Já se nemohu vynadívat na jejich pokojíček. Je nádherný a tak prostorný! Krása!
    A musím se smát, jak tu popisuješ, když zavelíš ke stolu! a jak Filípek maže! No to musí být úžasné! A také jsem se smála, jak jsi psala, že Filípek musí mít to samé co vy. :-D Tak to je boží! :-)
    Moc pěkné fotky! A vidíš - to je to, o čem pořád píšu. Myslíš na všechno a aby nedošlo k úrazu, hned máš hrazení. No nádhera!!!!!
    Měj se Petí krásně. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Petruš!!!!
    Dívala jsem se na video a líbí se mi,jak tam kluci spolu spokojeně řádí.
    To chodítko,které Fífa má je bezvadné.
    No a jí krásně.Taky si myslím,že se s dětmi nemá jet podle učebnice,ale přizpůsobit se prostě tomu,co jim chutná a co jíst chtějí.Samozřejmě teď nemluvím o sladkostech

    OdpovědětVymazat
  4. Moc se mi líbilo video. Filípek drandí s chodítkem o 106. :D Líbí se mi i jak se má k normálnímu jídlu. Kašičky a polívčičky nejsou nic moc. Hlavně ty kupované. Jednou jsem to ochutnala a nedivím se, že to děti prskají. :D A vždyť už je velký mužský, tak podle toho musí i jíst.

    OdpovědětVymazat
  5. To tedy bude za čas správná dvojka. No ona je už teď, ale bude ještě lepší. Co by Filípek papal kašičky, když si může dát "řízeček" a nebo "jehněčí". Já bych také raději sáhla po tom řízku....

    OdpovědětVymazat
  6. Máš pěkné fotky. I na video jsem se podívala. :-) Budeš mít pěknou památku na dětství kluků.Kluci mají pěkný prostorný pokojíček "na lítání".:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj peti, je pěkné pozorovat jak Filípkovi chutná.To že nejí kašičky nevadí, baští to na co má chuť a umí se o to přihlasit. Video se mi velmi líbilo.

    OdpovědětVymazat