středa 19. prosince 2012

Vánoční stromeček v obýváku

Ahoj všichni! Dnes toho mám na srdíčku trochu víc:-).
Předně chci moooc poděkovat vám všem, od kterých mi chodí vánoční přáníčka, většinou i s nějakou krásnou milou drobností (často vlastnoručně vyrobenou), ty mi dělají obrovitánskou radost...sbírka pohledů na lednici se krásně rozrůstá, pomalu mi dochází magnetky, kterými je přichycuju a já se jimi kochám při každé návštěvě lednice (takže prosím - pokud přes svátky přiberu, tak je to i kvůli vám - jdu totiž nakouknout na přáníčka a když už tu jsem, tak pootevřu lednici, nakouknu...a už něco tlačím do pusy:-D).

Druhá věc mě dnes malinko zarazila hned ráno při cestě s Lukáškem do školky...týká se to vánoc a tak mi nedá o tom nepřemýšlet a trochu se tu podělit...Poté, co jsem odvedla Lukáška do třídy, jsem se "zasekla" s maminkou Lukáškova kamaráda ze třídy a mou kamarádkou a před školkou jsme malinko "vystály" důlek, plně zabrány do řeči...v té době se tam mihla další maminka a jen si stěžovala, jak nestíhá a jak by celý pitomý vánoce zrušila, že z toho má už dva týdny jen stres, nestíhá, rozvěšuje záclony, gruntuje...tohle nepochopím, vždyť pokud mě to stresuje, tak to dělat nebudu ne? Já třeba se na nějaký důkladnější úklid vyprdla, prostě na to není čas, tak je uklizeno jen zběžně, jak během roku, ale aspoň si vyhraju s výzdobou, to mě baví a odpočinu si u toho, zabaví se i Fífa, který se kochá tím krámováním a tím, že si může beztrestně "šmejdit" v jemu zatím neznámých věcech, Lukášek si něco vytvoří...naladím se, získám dobrou náladu...a je to fajn...taky jsem nestihla vše, co jsem si naplánovala (spíš jsem toho hodně nestihla, dost dárků, co jsem plánovala vyrobit, tak prostě není...no a co - vyřeším to ježíškovským poukazem, že dárek bude k odběru později a aspoň těm blízkým budu mít důvod udělat nějakou maličkost a tou snad radost, i během roku a době relativního klidu:-)). Takže hodlám se řídit tím, být spokojená a rozradostněná, jako ty děti, uvidím na těch vánocích jen to pozitivní, krásné, tajemné a až přijde ten den s velkým D a my se pohrneme ke stromečku, tak mi bude úplně jedno, že tam najdu "jen" pánve do kuchyně (pro spoustu žen z mého okolí by to nebyl dárek, vždyť je to do domácnosti a "na práci"), ale užiju si rozzářených očí kluků, jejich nadšení při trhání balících papírů a testování nových dárečků...pak si pustíme v lavoru svíčkové lodičky, nalejeme olovo, zapálíme prskavky a pokud vystačí síly i chuť, tak si v deset večer odskočím naproti do kostela užít si půlnoční (to teda bez záruky, možná odpadnu dřív, než na to dojde:-))...a to, že se budeme na svět koukat zapatlaným oknem nebo bude na televizním stolku trochu prachu? No a co, vždyť o tom to přeci není:-)...

A už mlčím:-D

Dnes se vám pochlubím i našim hlavním stromečkem, obývákovou jedličkou...zdobili jsme stejně jako stromeček u kluků o uplynulém víkendu:-). Letos je stromeček menší a umístěný výše, stejně jako ten v pokojíčku - kvůli Fífovi:-). Zatím dobrý:-D, drží...
Tady umístěný stromek, na stolečku kluků z pokojíčku:-)
 Je na místě "mého" ušáku, ten se přesunul k pohovce a okamžitě se na něm uvelebil M., že to teď bude jeho místečko:-D. No dlouho mu nevydrželo, brzy tam měl další dušičky...
 Pak bylo potřeba rozmotat vánoční světýlka...ujmul se toho sám Fífa Schopný:-)
 Poté, co o dráty zakopnul a decentně upadl - usedl na zem, pokračoval v práci...
 A povedlo se mu, takže tady už rozsvícený stromeček
 A už zdobíme...
 Nakonec opět "jen" bílo-stříbrná kombinace, chtěla jsem propašovat a začít pozvolna přidávat po troše červené, až bychom se časem dopracovali k červeno-bílému...ale nakonec ne, zůstali jsme u naší kombinace:-)
 Bez blesku je sice rozmazaný, ale líbí se mi víc...

17 komentářů:

  1. Ahoj Peťo, přečetla jsem si tvůj článek a musím ti dát za pravdu. I já jsem se dřív stejně jako ta maminka stresovala co všechno musím stihnout, ale letos si to nějak nepřipouštím. Sice už mám ode dneška dovolenou, ale než kvůli úklidu je to hlavně kvůli bolavým zádům která mě trápí od začátku podzimu tak sice trochu poklízím, dokončuju cukroví, kterého jsem oproti minulým letům pekla asi tak polovinu a spíš se budu snažit odpočívat a těšit se na ten velký den.
    Petruško tobě i celé tvé rodince přeju klidné poslední předvánoční dny Vlasta.

    OdpovědětVymazat
  2. Peti, ze bych dneska byla prvni? Predne k tve uvaze, i ja dost casto slychavam o Vanocich, ze lide nestihaji, ze je to obdobi nejcastejsich sebevrazd a jak je to hrozne komercni svatek... Ani ja to nedokazu pochopitproc se lide "dobrovolne" stresuji... a kvuli darkum, my davame detem jen tri a nam po jednom (letos jsem jej dostala drive, takze pod stromeckem asi nebude nic), ale samozdrejme ze doufam, ze tam nalezneme pohodu a klid a to je mnohem vice nez nejake materialni darky. Peti, ja osobne jsem si jista, ze ty to delas uplne zkvele, zabavis deti a jeste si to doma krasne vyzdobis. Tvuj stromecek je kouzelny, ostatne jako vsechny tve dekorace. Preji ti i nadale pohodove dny, Katerina

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Petí!
    Napsala jsi to přesně. I já pořád říkám, proč nadávat na Vánoce, přece jaké si to uděláme, takové to máme. Chápu lidi, kteří v ten den přišli o své blízké, že je pojme smutek, ale nerozumím lidem, kteří se jen stresují a stále se za něčím honí! :-(
    Přesně, jak to tu píšeš, vždyť je úplně jedno, zda máme knihovnu zapatlanou od Niky a nebo zda se jenom blýská! Hlavní je, zda je nám spolu dobře. :-)

    Petíííííííí!!!!!!! To je naprosto NAPROSTO nádherně nastrojený stromeček!!!! Už vloni se mi šíleně váš strom líbil a etos taktéž. :-) Mě se líbí jak máte na stromečku ty mašle a tu organzu (?) jako sníh. To je nádherné! A ti andílci, no to je pokoukáníčko - opět se mi srdce tetelí radostí. :-)

    Jéééé a nechceš nám Filípka půjčit? Že by nám také rozmotal řetěz žároviček? :-D Každý rok si říkáme, že musíme řetěz na něco namotat a vždy ho jen srolujeme a uklidíme do tašky a do skříně. :-)
    Hrozně moc se mi líbí ta fotka za stromečkem. :-)

    A pobavila jsi mne ohledně přáníček, lednice, jídla a váhy! :-DDDDD
    Petí, bojuj!!!! Křeslo nedej!!!!! :-DDDDD

    Mějte se nádherně Petí. Už se nám to blíží! ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím Peťuš,
    stromeček musím pochválit, vypadá náramně dobře.

    Psaní jsem přečetla celý a souhlasím s Tebou. Jaké si Vánoce uděláme, takové je máme. Ono nám to někdy nedá, přece jen jsme národ, který potřebuje mít všechno dokonalé. Já jsem taky spoustu věcí nestihla, pomaličku pracuju na tom, do čeho se nemusím moc nutit a to ostatní holt musí počkat. Svět se nezboří, když nebudu mít vydrhnutou troubu, utřené horní poličky linky a na stole načančané cukroví... :o))) Já jsem se letos rozhodla, že budu péct i přes svátky, jen tak pro radost a na mlsandu. Nemusí toho být tuny. Už jsem si koupila nové vykrajovátka a strašně se na to těším!

    Podle mně děláš dobře, že si užíváš hlavně dětí, Vánoce patří hlavně jim a popravdě bez nich je to takový smutný...

    Tak prima dny,
    J.=)

    OdpovědětVymazat
  5. Peti, tak ten stromček je nádherný.Musím povedať, že bol krásny v každej fáze zdobenia. Andrea

    OdpovědětVymazat
  6. Peti a zabudla som ešte napísať, že s tým začiatkom Tvojho príspevku plne súhlasím. Andrea

    OdpovědětVymazat
  7. Peti,no asi takhle,od te doby co mam dvojcatka se vubec nestresuji,mam to jednoduche,ja se musim a chci venovat jim a na ostatni cas neni,tudiz jak jsem jiz u sebe psala,uklizeno je tak jako v kazde jine dny,no mozna neco malinko navic,ale klidne si vetsi uklidy nechavam prubezne na cely rok,holt kdy to vyjde,darky objednam prez net a nakupy si uzivam pouze na trzich a pro sebe a atmosferu.Je to tak,ja nastest znam dost lidi,kteri se nehoni,cukrovi si koupi,pod stromek jeden darek a uklid take jako jindy.
    Tak a ted stromecek,je prenadherny,tahle kombinace nikdy nepusobi totiz preplacane.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Peti, stromek máte tedy parádní a třeba se časem dočkáš i té své vytoužené červené.
    A udělala jsi mi obrovskou radost svou úvahou - generální úklid před Vánoci? Proboha jen to ne!!! Kdyby jsi to teď u nás viděla - kuchyň nepoklizená, ale z trouby to krásně voní pečeným čajem - nádobí, které nepobrala myčka chvíli počká, protože já si hodlám teď dát teplý vinný nápoj - podle Martinky, myslím? - nohy nahoru a relaxovat. A upatlaná okna také neřeším. Já přes ně vidím a jestli s tím má někdo problém, tak ať mi je umyje - já si počkám na teplo, teď u toho tedy rozhodně nehodlám nastydnout. Já razím heslo, že Vánoce jsou svátky klidu a ne honěním se za úklidem.
    Tak pohodové a klidné předvánoční dny ... Věra

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Peti, ze všeho nejdřív pochválím stromeček, stejně jako loni je nááádherný a vůbec nevadí, že je (z bezpečnostních důvodů) menší :) Já budu mít hlavní barvičky taky bílou a stříbrnou ale červená se taky objeví.
    No a k té mamince - víš jak se to říká... chytrému napověz, hloupého kopni. A toto je přesně ten případ. Takové lidi já vůbec nelituju a zároveň absolutně nechápu, protože zastávám stejný názor jako ty. Teda teď sem se úplně rozčílila :)
    Tak užívejte předvánoční pohody!

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Petruš!!!
    No jasně,krásně jsi to napsala a i já ti dávám za pravdu.
    O dárcích a o úklidu to prostě není.Kouzlo vánoc je prostě o něčem úplně jiném,bohužel někteří to prostě nepochopí.

    OdpovědětVymazat
  11. Fukčarinka - Peťulo jsi má krevní skupina, tak jako ty dívám se na vánoce i já. Ano v klidu a hlavně s chutí užít si výzdoby, s tím úklidem přeně tak. U nás vadí mému muži trocha prachu u telky, tak si ho utři - říkám já a zdobím. Až budu mít náladu utřu i ten prach a okna? Ty umyl můj muž, ale já bych je třeba taky umyla ovšem né, že jsou vánoce otráveně, ale s chutí až bych chtěla. No zkrátka a dobře nedovedu taky pochopit ty lidi co jsou z vánoc otrávený. Já si je užívám.
    Stromek máte moc hezký. Masa fůru a tak si v klidu užívejte pohodu.

    OdpovědětVymazat
  12. Holčičko moje, nevím jestli mám víc chválit ten dokonalý stromeček nebo to, co si napsala!
    Hezky si to všichni užívejte, pa Helena

    PS: Fífa a světýlka, to je tedy super!

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj Péťo
    No hezky jsi to napsala.Od jisté doby se již nestresuji,poklidím jako běžně.Nazdobím tím co si stačím udělat.Někdy mám den že se mě nic nechce,nevadí odpočívám u tvoření.Relaxuji u pohádek,atd.....Stromeček je bezva,je sváteční,něžný.Kluci mají svůj veselý stromeček,koukala jsem jak ho strojili.
    Dáreček máme no přece- Adámka.Loni jsme ho dostali pod stromeček u dcery v bříšku a doufali že vše dobře dopadne.Přeji vám všem pohodové dny.Marťula

    OdpovědětVymazat
  14. pobavila jsem se čtením, jak přibíráš na váze při prohlížení vánočních přání na lednici. Já takhle přibírám z věšení a sundavání prádla na balkóne! Přesně tak, vánoce jsou o pohodě, klidu, spokojenosti. :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Peťo,moc Tě zdravím!! Stromeček máte moc krásně nazdobený!! Dovedu si představit kluky, jak už moc se na Ježíška těšejí :) Vánoce nejsou o tom, jak moc naleštěný byt máme a o tom, jestli je ve skříních všechno do komínků... já mám vánoce spojené s klidem a se setkávání s blízkými lidmi a ... a nenecháme si je přece zkazit někým, kdo to má trochu jinak :) :)

    OdpovědětVymazat
  16. Peťulko chválím, stromeček je úžasný, moc se mi líbí. Přeji Tobě a celé tvojí rodině klidné a šťastné vánoční svátky.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  17. Petruš, stromeček máte krásně nazdobený. Už jsem ho viděla v této barevné kombinaci vloni, ale to vůbec nevadí. Mě se moc líbí. Fífa se světýlky je boží. :-D
    S tím úklidem před Vánocemi s tebou souhlasím. Nejsem příznivec bláznění, uklízení skříní, mytí oken v mrazu a pod. Proč se štvát a nervovat. Také se nechávám ovlivňovat pozitivní vánoční náladou. Zdobím si obývák a hlavně svítím. Sice k nelibosti manžela, ale nehledím na to. Nenechám si kazit náladu. On totiž Vánoce bytostně nesnáší a mé zdobení považuje za blbnutí.
    Moc, moc ti děkuji za krásné přáníčko k Vánocům, které jste vyráběli s Lukáškem. :-)

    OdpovědětVymazat