sobota 15. prosince 2012

Fífa a Bublina...a recept na utopence:-)

Ahoj všichni! Dnes tu mám pár takových skoro až jako canisterapeutických fotek ze včerejška, jak se Fík válel po Bublině a s Bublinou:-D. Je za ní jak urvanej, první, co kolem půl šesté ráno (ano, takhle úspěšná jsem v posunování ranního budíčku, už nevstáváme ve čtyři apod...:-)) nekompromisně dělá, tak se postaví v postýlce, nejdřív zkusí zavelet "MAM!" (to jako na mě), já nereaguju, nebo jen vlažně...tak začne mlaskat na psa a pořvávat "BAF-BAF, BŮŮŮ" (to jak Bublina)...jak ho z postýlky vytáhnu k sobě do postele, tak se o mě okamžitě opře a mlaská na psa tak dlouho, až jí dovolím do postele a pak už se na ni vrhá...Včera dokonce pak rovnou nabral směr z postele dolů, už prý bylo moc pozdě, tak se Bublina přesunula na vedlejší postel, kde spal Lukášek a toho tak šťouchala a lezla mu pod hlavu, až si ho probudila a ten byl nadšený, jaký měl budíček:-)). 
No a tak už k fotkám...myslím, že nepotřebují další komentář...





A protože se vám včera docela zalíbil tip na vánoční utopence, tak si dovolím připsat náš receptík, který už léta používám a vždy se podaří a sklízí úspěch...

Potřebujeme:
špekáčky (nějaké kvalitní, my kupujeme v Globusu)
cibuli (příp. i další zeleninu - už jsem zkoušela zelí, barevné papriky pro oživení,...)
koření (celý pepř - v receptu uvedené 4 kuličky na jeden špekáček (dávám od oka) a nové koření (1kulička na 1 špekáček), bobkový list (1 na tři špekáčky))
ocet

Ocet svaříme s kořením a vodou (v poměru 1:1). Poté necháme lák zchladnout...Kdo nemá rád moc kyselé, může jej malinko přisladit cukrem.

Mezitím oloupeme a nakrájíme špekáčky (já krájím plátky, líp a rychleji se proleží), cibuli na půlkolečka a já tentokrát použila ještě bílé zelí nakrájené na kousky.

No a už jen vrstvíme do sklenic a zaléváme zchladlým nálevem. Příprava je dílem okamžiku, já si předevčírem svařila odpoledne nálev, do večera nechala chladnout a když jsem klukům napouštěla vanu ke koupání a Fífa se tím v koupelně zabavil, oloupala a nachystala jsem si špekáčky i zeleninu...hodila kluky do vany a s otevřenými dveřmi jsem je letmo kontrolovala z kuchyně a u toho navrstvila a zalila špekáčky:-). Nejvíc vhod přijdou hned po vánocích, na Silvestra je to oblíbená pochutina:-)

11 komentářů:

  1. Ahoj Peťo, to raní probuzení jsi moc krásně nafotila!!! Jinak recept na utopence si hned ukládám a na Silvestra ho odzkouším!!!Peťo, užijte si krásný adventní víkend!

    OdpovědětVymazat
  2. Petí, fotky Filípka s Bublinou jsou naprosto úchvatné! Jak je na Filípkovi vidět, jak je mu dobře, krásně. Ten jeho blažený výraz. A to víš, že tam kde je pes, tam nechodí nemoci? Samozřejmě že není myšleno rýmy a takovéto nemoci. Ale ty NEMOCI. A také je věděcky prokázané, že kde je pes v domácnosti s dětmi, takže ty děti jsou zocelené, lépe se ve školách učí, jsou více kamarádské . . .!!!! Dokonce to mám psané v jedné knize, která je o psech a všeho, co pes dokáže. :-)
    Je vidět, že Bublina tvé děti přijala a pak když takhle Filípek na ní leží, tak ona ho dokáže nabít zdravou energií. Jen by se to nemělo přehánět - protože by se mohla s energií rozdat. Ale to je myšleno, že by na ní Filípek ležel celý den. Ježiši, zase tu sypu moudra. :-D Omlouvám se. To víš, já jsem maniak do psů, tak je mám celkem dost nastudované. :-D

    Fotky to jsou překrásné, já bych je dala Filípkovi do alba, počkej až bude velký, tak s velikou láskou se na ně bude dívat. ;-)
    Zaznamenáváš perfektní momenty Petí. Kluci ti v dospělosti budou velice vděční. :-)
    Přeji krásný adventní víkend. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Teda Péťo, ty jedeš na plné obrátky a všechno stíháš. Vyrobila jsi parádní adventní kalendář, byla jsi v Brně na vánočních trzích, máš hotové domácí Bailey´s a ještě několik sklenic utopenců. Jak ty to děláš, nechápu. Já jsem jak zpomalený film a nepřinutím se, abych sebou mrskla. Měj hezkou sobotu, snad je u vás líp, jak u nás. Nám prší a klouže to, mám velkou obavu, že sníh do Štědrého dne opravdu sleze.

    OdpovědětVymazat
  4. Ti utopenci vypadají skvěle, jak dlouho musí "uležet" a jak dlouho, v případě, že se hned nezblajznou, vydrží?

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Peti, Ty budeš mít doma pohodové dítko, když tak relaxuje v přítomnosti hafina! :o)
    Recepis mne zaujal, to budeme muset vyzkoušet, naše rodina je spíše masová než cukrová, jen já jsem se nevyvedla... :o)))
    Pohodový víkend,
    J.=)

    OdpovědětVymazat
  6. Máš pěkné momentky s Filípkem. Utopence dělám přesně tak. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Peti,fotky s klukama jsou úžasný,ale máš na svědomí moji posliněnou klávesnici,jejda jak já bych si dala ty utopence!! No jdu na receptík a zítra budou.

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavé je, jak ti psi ( a feny zvlášť ) přijímají dětské škádlení. Kdyby se po dospělém psu válel dospělý člověk, nebo třeba jen hladil ve chvíli, kdy pes nemá náladu, tak se ožene, ale od děcka si nechá líbit vše. Naše Růža taky naši kočku věčně tahá , já mám kolikrát strach, aby jí nesekla, ale ona nic, jen ječí.
    Já taky milovala a furt tahala strejdova psa. Furt jsem ho tahala ( jezevčík ) za uši a ocas a hladila proti srsti a on držel a když se mu to nelíbilo, tak jen utekl pryč, ale nikdy mi nic neudělal, ale jak na něho sáhl dospělý ve chvíli kdy neměl náladu, tak po něm hned vyjel nebo aspoň zavrčel.
    Utopence jsem kdysi zkoušela udělat do foroty, protože můj muž je miluje a velké holky taky, ale buď jsem měla blbý recept, nebo jsem jich udělala moc, prostě jsme je nestihli sníst a zbytek jsem vyhazovala. Ale dokud byly jedlí, tak byly moc dobrý.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, omlouvám se, že si čtu tvůj komentář, ale víš co?
      Když je pes srovnaný - myslím, když to má v hlavě srovnané a je vyrovnaný, tak NIKDY na dítě nezaútočí. Neboť děti považují za štěňata. :-)
      A ve smečkách nevidíš, že by pes zakousl štěně. Naopak, hodně jim dovolí a hlavně je učí. :-)
      No a že dospěláka klidně rafnou, tak to je už dospělák přeci a s nim stále soupeří o prvenství ve své smečce. :-)
      A také dospělákovi hlavně ukazuje, kde jsou harnice, které nesmí překročit. A kdyby lidé svým psům naslouchali, tak by se nestávala ta neštěstí, která jsou ve zprávách a v novinách. :-( Nikdy za útokem nestojí němá tvář, ale vždy její majitel. Bohužel, ale je to tak. :-(

      Vymazat
  9. Ahoj Peťo,
    už od loňska mám zálusk na ty tvoje utopence, a tak jak jsem si dnes přečetla recept, neodolala jsem a lák už je svařenej. hihihi
    Zítra dokoupím cibuli, / mám málo/ nandám to vše do sklenic a mužská část naší rozvětvené rodiny se snad bude těšit z vánoční nadílky, která jim určo přijde na Silvestra , nebo na Nový rok vhod. Tak snad se dobře naleží a do Silvestra vydrží.

    OdpovědětVymazat