pátek 7. září 2012

Vanilkové rohlíčky v září?

Ahoj všichni! V předchozích článcích jsem se chlubila úlovkem lískových oříšků:-). No a protože Lukáš zjistil, že z oříšků lze dělat vanilkové rohlíčky, tak tak dlouho prudil, že jsme zadělali těsto a museli teď na začátku školního roku upéct pár vanilkových rohlíčků. Přišlo mi docela fajn, že vlastně vidí proces od sbírání oříšků, přes jejich vyloupání až po vyhotovení lahůdky:-). Samozřejmě, že by bylo rychlejší a snazší prostě koupit ten sáček lískáčů v obchodě, ale takhle si zas aspoň spojí, že ty oříšky prostě rostou na stromě, mají skořápku a že právě tyto oříšky jsou pak ty, které se dají použít při přípravě vánočního cukroví:-). 
Na první fotce Luciš připravuje nový vanilkový cukr - dobývá se do sáčku s čerstvými vanilkovými lusky:-)
 A míchá cukr a lusky...Tuto směs pak zavřeme do krabičky a za pár týdnů máme voňavý pravý vanilkový cukr:-)
 A tady už šoulá rohlíčky:

 A máme je na plechu:
 "Hurááá, zapózuju s rohlíčkama!":-)
Pokud byste chtěli chválit šikovného pomocníka:-), tak věřte, že je ho taky dost...zrovna dnes jsme byli odpoledne na výletě vláčkem v Tišnově (potřebovala jsem oboustranný zažehlovací vlizelín:-)) a když jsem se po vyjití z domu koukla, jak se oblíkl, tak kalhoty si zvládl obléct zadkem dopředu a děsně se divil, že tam přeci není cedulka, tak jak to měl vědět...no nebyla tam jedna cedulka, byly tam rovnou dvě:-D. Zkrátka někdy se zadaří a zrovna s oblékáním, obouváním apod. u Lukáška je těžká situace, to ho totiž nebaví a moc se mu to nechce, tak mu to dvakrát nejde:-D

A zpět k rohlíčkům....první plech je hotový. Měli jsme plechy dva, dělala jsem jen malou dávku, jen tak na chuť (a taky jsem nestihla zavčasu vylouskat oříšků víc:-))
 A takhle vypadala první dávka dřív, než se dopekl ten druhý plech:-)

Takže vanilkové rohlíčky chutnají i mimo advent, na začátku školního roku taky nejsou k zahození:-)

8 komentářů:

  1. Ahoj Peti, za tu práci, kterou jste s oříškama měli, si jedlíci rohlíčky moc zaslouží:) :) Já jsem v úterý pekla dva plechy perníčků..... no co by člověk pro děti neudělal:)

    OdpovědětVymazat
  2. :-D No tak to je super! Vanilkové rohlíčky už teď, tak to se vám bude s tím podzimem nádherně začínat! :-)
    Lukášek je šikulka, jak ti v kuchyni pomáhá a s těmi kalhotami si nic nedělej, mě se ještě teď podaří obléci triko obráceně a mojí mamce přímo naruby. Byly jsme spolu ve městě a když přicházíme k poště, tak na ní koukám a najednou vidím, že má na sobě triko naruby! Mamča zčervenala a musely jsme do Mekáče na wc, aby se mohla upravit!!!! :-DDDDD Takže Lukášek je naprosto v pohodě! :-D
    Jo a ty rohlíčky voní až k nám domů! :-) Hmmmmm, mňam!!!!! Moje NEJ cukroví!!!! :-)
    Petí, mějte se krásně. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je dobry,uplne jsi me navnadila na vanoce a jak ja by jsem si je dala,mnam,kdyz jsem porodila dvojcatka,pri prochazeni kolem cukrovi v noci,cekajic s ditkem na rihnuti,jsem si vzdy jeden uloupla.Mimochodem,holcicka se stale chce sama oblekat a bezne dava boticky obracene a u tricka zvladne zatim jen hlavicku,je jim rok a 22 mesicu.Take te zvu na muj novy blog www.bavimebydlet1.blogspot.com.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Péťo
    No tak to je supr.Syn bude asi kuchař,a rád pomahá že?Je to takový pohodový smíšek,a ty bezva máma.
    No a jinak vždyť ty vánoce budou zase co nevidět,hrozně rychle to utíká.Hezké dny a pohodu přeje Marťula

    OdpovědětVymazat
  5. Peti,malý šikula kuchař si je zaslouží,asi ho přihlásíme do pořadu Masterschev - určitě by vyhrál.No vidíš a před vánoci máš vystaráno,kdo napeče.Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  6. Péťo, to je tak roztomilý! Dělat teď vánoční rohlíčky - to přesně ladí k mojí pomaličku nastupující předvánoční náladě ;-)). Škoda jen, že nemůžu přes monitor provést ochutnávku ;-).
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  7. Teda fakt vidím vanilkové rohlíčky v září!!
    Nedivím se, že z talířku tak rychle mizely, musela to být velká dobrota.

    OdpovědětVymazat
  8. Vanilkové rohlíčky jsou u nás v oblibě. Určitě by je rodina uvítala i mimo Vánoce. Nedivím se, že Lukáškovi chutnaly. :-))

    OdpovědětVymazat