středa 5. září 2012

Podzim?

Ahoj všichni! O víkendu jsme byli u našich a na procházce jsem si nostalgicky zavzpomínala na dobu své docházky do základní školy...po cestě z "mé" školy totiž byla alej tureckých lísek a vždy na začátku školního roku jsme po cestě ze školy horlivě sbírali oříšky...hodně jsme jich rovnou rozlouskli a spořádali, hodně jsme jich v igeliťáku denně nosili domů...a my na procházce zamířili právě na tahle místa a sbírali a sbírali jsme...Lukáška to bavilo, bavilo ho i oříšky louskat a baštit...no a když jsem řekla, že ty, co doneseme domů, můžeme použít třeba na přípravu vanilkových rohlíčků (myslela jsem na vánoce:-)), byl naprosto nadšený..takže jsme domů dovezli ooobr sáček, doma vysypali do lavoru a tolik oříšků máme...Po cestě jsme potkali i kaštánky, takže jsme nasbírali i ty...ačkoli "zralé" byly zatím spíš jen ty menší, ty velké byly "kravičkové" - dvoubarevné a postupně malinko zhnědly...
Kaštánky:
A oříšky:
Tady už se chystáme louskat...
A ještě dnes mám fotku, jak mi kvete jeden z ibišků:

9 komentářů:

  1. Ahoj Peťo, kaštánky jsou pro mě taky známkou podzimu! Pamatuji si, jak jsme z nich dělali všelijaká zvířátka:) A babička si jich tolik, kolik jí bylo let, dávala pod postel, to aby se jí nechytaly žádné nemoci:)

    OdpovědětVymazat
  2. My máme lísky před domem, ale děti ze sídliště, nikdy nenechají oříšky dozrát, je to pro ně až moc velké lákadlo a vždycky je očešou dřív, než přijde podzim. Na vanilkový rohlíček, bych se taky nechala nalákat, nedivím se Lukáškovi, že byl nadšený.

    OdpovědětVymazat
  3. Peti, manžel mi z procházky s Barnabáškem taky přinesl první kaštan, ví, jak je mám ráda. A oříšky, mňam...budete nachystaní. Ibišek je nádherný, já je mám ještě na balkoně.
    Měj se moc hezky, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Ibišek ,to je nádhera a co má ještě poupat.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Peti, oříšků máte teda hodně, také bych si dala, ale louskat by se mi nechtělo. Taky jsme s mamkou na ně chdívaly.
    Ibišek Ti kvete nádherně, moc krásná barva.

    OdpovědětVymazat
  6. Jé Peti, oříšky vypadají krásně. Turecké lísky jsou takové ty vysoké stromy? Ty u nás taky rostly a lepilo to. Ibišek je krásný. Hezký den Majka

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Petí,
    naše holky také nedávno donesly pár kaštánku, ale ještě ve skořápkách - my jím říkáme ježečci. :-)
    Říkala jsem jim, že uvnitř ještě nebudou zralé, ale ony je prostě chtěly otevřít. Tak jsem jeden rozlouskla a uvnitř se naskytl pohled na malilinkatý zelený minioříšek. Kaštan to prostě ještě nebyl. Tak jsem vymyslela, že ty ostatní pokreslíme (namalujeme oči, čumáček, pusinku, vousky, nožičky) a že si s panenkami mohou hrát, že mají své vlastní ježky. No a pak celý den jsme o nich nevěděly. :-D

    Koukám, že se ti k oříškům zatoulal i jeden vlašský ořech. :-)
    U nás také bývaly stromy s lískovými ořechy, by mě zajímalo, proč je pokácely. :-( Také jsme je sbíraly a nosili domů a nebo je rovnou jedli. :-) A jak byly vynikající. :-)

    Ibišek ti kvete náramně. A opakovaně, nebo jen jednou a pak je vyhazuješ? Proč se ptám? Švagrová dostala Ibišek od své sestřenice a jak odkvetl, tak ho rovnou vyhodila do koše, že už jí prý k ničemu není, protože už nepokvete. :-(

    Mějte se nádherně - ty dvoubarevné kaštany se mi moooc líbí. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šári, ibišky mi kvetou opakovaně, tenhle mám už určitě čtyři roky a kvetou každoročně...já je každý rok nebo tak nějak podle potřeby ošmikám, nechci je mít moc velký, ale pořád takový nějaký +-stejný, navíc mi časem vždy oplešatí od listů, tak aby znovu obrostly:-) a nasazují a kvetou jak šílený...takže určitě nevyhazovat, ibišek je věčná a vděčná rostlina:-)

      Vymazat
  8. To je krása, taková nálož oříšků, ta by se mi na Vánoce opravdu hodila :D!

    OdpovědětVymazat