středa 12. září 2012

Cizrnový salát a sušící se chleba:-)

Ahoj všichni, dnes tu mám recept na dobrou večeři...Luštěniny jsou zdravé, ale třeba já mám docela problém je dokázat pravidelně začlenit do jídelníčku...pomoci k tomu může i např. tenhle salát...
 Den před přípravou si dáme namočit cizrnu. Druhý den ji potom uvaříme ve vodě doměkka, slijeme a dáme do mísy. Do ještě horké cizrny přikápneme trochu octu, najemno nakrájenou cibulku a prolisovaný česnke (všeho podle chuti), osolíme (vodu, ve které vařím, neochucuji) - ale to jen trochu, protože přidáme ještě i opraženou na kostičky nakrájenou anglickou slaninu (nebo šunku, nebo klidně můžeme nechat i vegetariánský:-)). No a to je vlastně vše...určitě by se mohl přidat např. i nakrájený/nastrouhaný sýr...

 Podávat je vhodno s pečivem, nejlépe čerstvým chlebem:-)

A ještě přináším pár fotek Fífy "koumáka". Vyskládávala jsem prádlo ze sušičky a Fík mě přišel zkontrolovat...Zrovna večeřel krajíc chleba (Lukáš večeřel a Fífa i po nakojení ho tak prudil, že nafasoval suchý chleba, ať je spokojenej:-)). 
A tak mu evidentně vrtalo hlavinkou, jestli by se ten ožužlaný chleba v sušičce taky tak krásně prohřál a osušil:-)

 Tak to zkusíme...
 "Hmm, mami - to asi nebude fungovat, viď?" :-D

5 komentářů:

  1. Fukčarinka- Peťo takový salát si děláme s fazolema. A je moc dobrý, abych pravdu řekla crznu jsem ještě nejedla. No já vím bude třeba to napravit.
    Fífa je koumák, že vás to nenapadlo takto sušit chleba. Před chvilkou jsem odevzdala našeho dvouletého vnoučka, no koumáci to jsou ty dětičky.

    OdpovědětVymazat
  2. Nám luštěniny doma dělají problém. Tedy, my je milujeme a baštíme dost často, ale ten záhul na střeva potom... :D.
    Fífa je hlavinka, je neuvěřitelné, jak to těm dětem někdy pálí... :)

    OdpovědětVymazat
  3. Luštěniny máme u nás doma rádi, ale nejčastěji dělám klasickou čočku, cizrnu jsem ještě nezkoušela ani neochutnala, budu to muset napravit. :-P Jsi dobrá, že ještě kojíš, dáváš Filípkovi to nejlepší, co může dostat! I když nevím, jestli je o tom přesvědčený i on sám, chleba je chleba a klidně i ožužlaný. :-))

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Peti, přišla jsem se k Tobě na chvilku juknout.
    To je ale malý koumák, já být Tebou, tak sušení chleba v sušičce určitě zkusím. Hele, pak dej vědět, jo?! :o)))
    Mějte se moc fajn,
    J.=)

    OdpovědětVymazat
  5. :-DDDDDD Petí, Filípek je úžasný! Líbí se mi jak ho necháš, ať si to vykoumá. :-) A Lukášek je super. :-)
    Ten salát zní velice dobře, cizrnu jsem snad ještě nikdy nejedla. Mamča by jí také moc ráda ochutnala, tak jí přečtu recept a třeba si jí co nevidět také uděláme. ;-)

    OdpovědětVymazat