sobota 15. září 2012

Plněná kotleta a švestkovo-tvarohový koláč s drobenkou

Dnes tu mám receptový dvoučlánek...
Nejprve si dáme "kus masa" - plněná vepřová kapsa:-)
 Recept je jednoduchý - vepřovou kotletu nakrájíme na plátky, rozklepeme na větší plát, osolíme, opepříme a potřeme hořčicí. Poklademe plátkem šunky, plátkem sýra a na každý kousek jsem dala malý kousek cibule. Přehneme, já jsem zajistila párátky a dáme do pekáčku. Podlijeme a dáme péct. Jako přílohu jsme měli bramborovou kaši.
Jako dezert si můžete dát kynutý švestkovo-tvarohový koláč s drobenkou;-).

Jako těsto lze použít jakékoli vaše univerzální kynuté těsto. Já zadělala v pekárně a ani jsem nenechávala celou dobu programu kynout, vytáhla jsem chvíli po vymíchání...rozdělila na dvě části (zadělávala jsem z 0,5kg mouky) a každou část rozválela na placku. Natřela jsem tvarohovou nádivku (500g měkkého tvarohu, 2žloutky, 150g moučkového cukru a trochu mléka nebo smetany) a překryla do bochánku. Ten jsem na pečícím papíře na plechu rozpatlala rukama opět na placku a navrchu pokladla rozpůlenými švestkami. Okraje jsem potřela bílky zbylými z přípravy tvarohové nádivky:-). Poté jsem posypala drobenkou a dala péct. Koláče jsou výborné, kombinace tvarohu a švestek je opravdu mňam:-), u nás se po nich zaprášilo. Chutnaly i Fífovi:


6 komentářů:

  1. Peti,ten Filípek se umí nabaštit,je opravdu pucíneček.Hezkou neděli všem.Miluš

    OdpovědětVymazat
  2. Peto,promin,dyl jsem u tebe nebyla,ale ted jsi mne navnadila,hned by jsem si ke kaficku dala kolacek,Filip se spravne laduje,takhle to umi jen ty pucinkove.

    OdpovědětVymazat
  3. Ta zapečená kotleta s bramborovou kaší, musela být moc dobrá, na švestkový koláč jsem už tvaroh dát zkoušela a potvrzuji, že je to mňamka, Filípek to ostatně dokazuje!! :-P

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj v Pucíkově! Už jsem tady dlouho nebyla na besedě i když mne neustále zvete svýma článečkama. Musím říci, že jsem dostala chuť na tu kotletku, mohla bych ji v nejbližší době vyzkoušet. Je to jednoduché a určitě dobré. Koláč vypadá skvěle, já taky pořád doma peču, ale švestky nemám, mám hodně jablek, tak většinou z nich.
    Vidím, že děti rostou jak z vody, hlavně mne překvapil Fifa. Jen jsem měla obavu, jestli ho ten kocourek neškrábne. Přece jenom je to ta šelma šelmovitá - kočkovitá. Polštářky, sněžítko i rámečky z pastelek, na všechno jsem se podívala a vidím, že v Pucíkově to žije. Je to tak, bez práce nejsou koláče a ty je upečeš skvěle. Tak se tam mějte a opatrujte se!!!

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Peťo, zapečenou kotletu udělám příští víkend!! Recept je super rychlý, jednoduchý!! Měj se moc hezky!

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Petí!
    Tak já začnu od toho koláče jo? Mňaaaaaaaam!!!!!! Také miluji tyto švestkové koláče s tvarohem a drobenkou! A nejlepší dělávala babička. :-)
    Je nádherné, jak si na koláči Filípek pochutnává. :-)
    A maso vypadá velice lákavě. My dnes měli vepřové na zázvoru a také to byla ohromná bašta. :-)
    Přeji krásnou neděli, dokonce tu teď na nás i slunko vykouklo. :-)

    OdpovědětVymazat