úterý 28. srpna 2012

Dýňová polévka

Vzhledem k blížícímu se podzimu a nástupu sezóny dýňové tu mám dnes recept na "oranžovou" polévku:-)

Připravovala jsem tak, aby ji mohl jíst i Fífa, takže jsem nejprve vařila neochucené a poté po oddělání pro Fífu dochutila zbytek:-).  

 Příprava byla jednoduchá - rozvařila jsem ve vodě na kostky nakrájenou očištěnou dýni Hokkaido i se slupkou, k tomu přihodila na větší špalíky pokrájenou mrkev a dvě menší brambory. Po uvaření jsem vše rozmixovala tyčovým mixérem a v této fázi oddělila tu část pro Fíka. Do zbytku jsem pak přidala podle chuti sůl, čerstvě mletý pepř, určitě by šly i natě např. petržele, libečku pro ochucení... a to bylo vlastně vše, na talíři jsme dochutili lžící bílého smetanového jogurtu (místo zakysané smetany, která by asi byla lepší, ale doma zrovna nepřítomna:-))
 Po promíchání se ochutnávalo...
 ...a pochutnávalo:-)
Chuťově je dýňová polévka malinko atypická, ale myslím, že se jí na chuť dá docela dobře přijít:-)

9 komentářů:

  1. Petí,
    dýňovou polévku jsem ještě nejedla a že mě to vážně láká. :-) Ale jedla jsem dýňový koláč a dýňový kompot a to mi teda velice chutnalo. Zejména kompot, byl takový slaďoučký a osvěžující zároveň. :-)
    Koukám, jak Lukáškovi chutná, to je prostě vidět, že jsi skvělá kuchařka. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. No vypadá to zajímavě, ale nevím, zda-li bych se /masařce/ manželovi zavděčila. Ale někdy to vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Petruš!!!!
    Já miluju dýňový kompot,ale polévku z dýně jsem ještě nikdy neochutnala.
    Recept jsem prohlédla a teď přemýšlím,jakpak to asi chutná...
    V minulém článku jsem se dozvěděla,že ti pomalounku roste další pomocník do domácnosti.

    OdpovědětVymazat
  4. Fukčarinka - Jejda zapečenou dýni to jsem dělala, dýni spolu s bramborami jako kaši také, ale polévku, ne. No což vše semá aspoň jednou zkusit, tak ....

    OdpovědětVymazat
  5. Dýňovou polévku máme doma moc rádi, na ochucení do ní ještě přidávám na talíři pár kapek dýňového oleje, doporučuji vyzkoušet.
    Věra

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Peti, dýňovou polévku nedělám, ale dala bych si.
    Všechny předchozí článečky mám přečtené a kluci jsou parádní. Filípek je pěkný čertíček, ale zlaťoučký. Také se mi líbí koťátko .Mějte se krásně.

    OdpovědětVymazat
  7. To by doma asi neocenili a tak jediné, co mám z dýně povolené vyrábět, je ozdoba na Halloween :D.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Peti, dýňovou polévku mám taky moc ráda. Stále nechávám dýni dorůstat,takže si na ni zatím musíme počkat:)

    OdpovědětVymazat
  9. U nás se teď v období dýní, vaří polévka každý týden. Přidávame ještě opečenou nebo usušenou housku na kostičky. Máme ji moc rádi:)

    OdpovědětVymazat