pátek 29. srpna 2014

Domácí modelína

Ahoj všichni!
Dnes tu mám recept na doma vyrobenou modelínu, protože kluci ji mají opravdu slušnou spotřebu a kupovat originál Play Doh dost leze do peněz (jiná se nám příliš neosvědčila). Takže jsme sáhli do zásob v kuchyni a vytvořili domácí variantu:


Recept jsem vygooglila zde.
Potřebujeme:
2 hrníčky mouky (použila jsem hladkou)
2 hrníčky teplé vody
1 hrníček soli
2 polévkové lžíce rostlinného oleje

Vše nasypeme a nalijeme do pánve (nejlépe asi nepřilnavé, já použila naši keramickou), dobře promícháme a pak na mírném ohni přivedeme k varu, průběžně důkladně promícháváme (je to docela posilovna:-)) a zpracováváme tak dlouho, až hmota přestane lepit. Poté necháme vychladnout, zpracováváme rukama, pokud by byla příliš lepivá, chce ještě znovu zahřát a "dovařit".
Já nakonec rozdělila na bochánky a jelikož kluci nejsou už ve fázi ochutnávání všeho, s klidem jsem použila nikoli potravinové barvivo, ale staré zásoby barev na sklo a porcelán, některé i barvy na hedvábí (zkrátka jaké barvy byly doma:-)) a vytvořila pestrou paletu barev.
Modelínu uchováváme v lednici, kde vydrží i pár týdnů.
My si ji vzali sebou na minidovolenou do Podhradí na Dyji, kam jsme jeli navštívit rybařícího strýčka a babičku... Hned ráno - než jsme se po snídani všichni dali dohromady a vyrazili na výlety do okolí, přišla vhod a na terásce chatičky vznikl modelářský kroužek:-)





Můj a Fíďův výtvor - babička chytající ryby, na trávě ji hlídá Adéla a v pozadí má auto
A babička se též činila a s Lukáškem vytvořili rybařícího strýčka, kterého z druhé strany jezera sleduje "lochneska":-)


Fíďa si pak vzal do parády auto, čímž ho plně vyřadil z provozu:-)
No a pak už byl čas vyrazit na výlet do okolního krásného prostředí, ale o tom zase příště...
Po návratu domů jsme s modelínou pokračovali a ze zbytku tvořili dál...







 Vznikli krásní ježečci :-) a další výtvory...


Mějte krásné dny!


2 komentáře: