středa 3. září 2014

Rostou!!!

Ahoj všichni!
Dnes se jdu chlubit dary přírody :-)
Sklízeli jsme úrodu ze zahrady - zbytek rajčat, hrášku, okurků a spol. No a k tomu ještě chodíme do lesa na houby:-)



Tady právě razíme do lesa - dva trpaslíčci statečně razí cestu zablácenou cestou před zahájením stoupání do místních kopcovitých lesů:-)

A toto nacházíme...
Krom jedlých hub je v lese plno všelijakých nejedlých (nebo námi nesbíraných) variant...
Krásné maličké babky v houfech...
A kluci si našli oblíbený (hlavně Lukáškem) oběd - Luciš miluje smažené bedle:-)

Těchto krasavců jsou v současnosti u nás plné lesy...

Kluci odpočívají :-)

A úlovek už v autě - nevlezlo se do košíků, tak M. musel obětovat i mikinu :-)
Fíďu lov unaví, takže si pak dopřeje šlofíka :-)
A taková nádhera je to po vysypání na stůl v pergole před zpracováním...


Tyhle maličké hříbečky mířily do sklenic do sladkokyselého nálevu:-)




A tady zpracovaná úrodička - houby, kozí rohy, lečo, protlak...

Poté, co jsme první úrodičku zpracovali, zavařili, usušili,... jsme neodolali a vyrazili ještě jednou... výsledek byl dosti podobný :-)

 Teď už máme nasušeno a jsme spokojení, nasyslili jsme víc než slušné zásoby :-)

10 komentářů:

  1. Ahoj Peťo, teda to je pořádná úroda:)

    OdpovědětVymazat
  2. Peti, paráda !!!! Já dnes také byla, ale u nás se to rozdělilo do dvou rodin, takže můj úlovek proti tvému nic moc :)

    OdpovědětVymazat
  3. Peti, krásně syslíš. Já jsem včera prosila manžela, že bych potřebovala navíc nějaký regál v komoře, nějak se mi to tam všechno nemůže vejít.
    A my teda jezdíme do lesů kousíček za vás a taky je jich tam mraky, je fajn, že rostou.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
  4. Teda Petí, vy jste úžasní!!! Některé ty houby jsou ještě tak krásné, neokousané, vyleštěné deštěm...
    A moc obdivuji váš rodinný elán. Já také chodím ráda ale stráááášně nerada čistím:-))
    Když jsme byli naposled u nás na Třemšíně, jedna houba za celý den, ale miliooooony borůvek, poprvé jsem viděla psa labužníka. Kamarádův hafan borůvky miluje:-)) Kam se hrabe polský sběrač:-))

    Petí, houbičky v nálevu jsem milovala jako těhotná, ale tak, až jsem se musela krotit:-)
    A asi proto je syn nemá rád, kromě smažených řízků tedy. No u fotky s bedlou jsem se zasnila, jak Kubík kdysi našel (mami tááááááááááááááááááákhle vysokou ) bedlu, na ní visel na pavučině pavouk a takhle ji nesl celé kilometry do chalupy A NESMĚLA SE SNÍST, NEŽ SE PAVOUK ODSTĚHUJE:-)

    Jste vážně šikovní, smekám houbový klobouk!
    Magda

    OdpovědětVymazat
  5. Peti, na zahrádce byla pěkná úroda a což teprve v lese. :-) Nádhera! Tvoje zavařené plody se mi moc líbí. Jsi šikulka.

    OdpovědětVymazat
  6. Peti,krása,krása!!
    Houbové fotky jsou úžasné.
    My se chystáme do lesa o víkendum,tak doufám,že si zase taky něco přineseme.

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera!!! Krásné momentky a úroda je bomba! Jsi šikovní a klukům to moc sluší!

    OdpovědětVymazat
  8. Peťko, máte nádherný úlovek, houby jedna radost :-). A máte super zásobičku na zimu.
    Pěkný víkend Renáta

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Petí! :-)
    No to je nadělení! Takových hub!!! :-D U nás tomu ale není jinak! Také jich tu teď máme tolik, že ani nevím, kdo to bude jíst! :-P
    Jste tedy šikulky, že jste jich tolik našli! :-) Já bych houbu nenašla, ani kdybych o ní zakopla! :-D
    Petí měj se krásně! :-) Šárka

    OdpovědětVymazat